zondag 13 november 2011

Vis op provencaalse wijze

Dit is een recept van Gordon Ramsay, uit zijn boek Wereldgerechten. In het recept worden tonijnsteaks gebruikt, ik gebruikte gewoon witte visfilets.

Dit is een lekker gerecht vol smaak, makkelijk te bereiden en met veel groentjes.

Ingrediënten:

4 visfilets
1 ajuin, gesnipperd
4 teentjes look, fijngehakt
2 courgettes, in stukjes (ik gebruikte er maar 1)
1 rode paprika, in stukjes
1 gele paprika (die verving ik door champignons omdat die nog in mijn ijskast lagen en op moesten )
een blik tomaten (in stukjes) van 400 gr
50 gr olijven
1 takje thijm
1 takje rozemarijn
zout en peper
1 citroen, in dunne schijfjes
olie

Werkwijze:

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Verhit enkele eetlepels olie in een pan.
Doe de ajuin, knoflook en stukjes paprika in de pan met wat zout en peper en bak ze 5-6 minuten tot ze zacht beginnen te worden.
Voeg de courgettes toe, schep goed om en bak nog enkele minuten.
Doe de tomatenblokjes, thijm, rozemarijn en olijven erbij, meng goed en breng alles aan de kook.
Laat het enkele minuten sudderen en doe het dan in een grote ovenschaal.

Wrijf de vis in met zout en peper en besprenkel met olie.
Leg de visfilets deels elkaar overlappend op de groenten en stop er schijfjes citroen tussen.

Zet de schaal in de oven en bak het tot de vis gaar is.
Gordon Ramsay suggereert om het brood of gebakken aardappels te eten. Wij aten het met rijst, dat was ook lekker.

Smakelijk!

7 opmerkingen:

  1. Lijkt me een lekker recept, ziet er heerlijk uit op je mooie foto! Toevallig dat je gisteren uit hetzelfde boek kookte als is.
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Altijd leuk om visrecepten te lezen/.Zo een mooie foto ook;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel Caroline en Dzoli!Leuk jullie reacties te lezen :-).


    Groetjes en fijne zondag gewenst,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto! Smakelijk recept. Iets om meteen te willen namaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel Nell, ben blij met je reactie :-)
    Groetjes
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. vandaag gemaakt. heerlijk,ik voelde mij echt een beetje chef.mijn drie mannen en hebben gesmuld ervan,werkelijk heel lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je wel voor je reactie!
    Wat leuk dat je het recept hebt uitgeprobeerd en het in de smaak viel, dat doet me echt plezier.

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen